top of page

Siste teaterforestilling av "Bergen?"

  • Forfatterens bilde: Simon Nilsen
    Simon Nilsen
  • 14. okt. 2025
  • 1 min lesing

27  Mars  2025 • Nyhet


Siste teater forestilling av "Bergen?" gjennomført. For en forrykende reise. 


Hva skjer når ungdom fra forskjellige hjørner av verden møttes, deler sine historier og drømmer, og sammen skaper noe magisk? Svaret fikk vi dra Springbrett for ungdoms teatergruppe leverte en kraftfull og rørende forestilling som har vært en sann feiring av mangfoldet i Bergen.


Et halvt år med hardt arbeid, prøving, feiling og mestring resulterte i den imponerende forestillingen "Bergen?". En hyllest til byen vår - en by som er en smeltet av kultur, farger, inkludering og mangfold. Bergen har rom for alle, men hvordan klarer vi å virkelig inkludere alle, uavhengig av bakgrunn og erfaring? 


Gjennom dette prosjektet har undommer fra ni forskjellige nasjoner stått sammen og delt sine unike perspektiver, og skapt en fargerik og sammensveiset forestilling som berørte alle som var til stede. Deres samarbeid, kreativitet og styrke har vist hva som er mulig når vi tar vare på hverandre, uansett hvor vi kommer fra.


Tusen takk til våre samarbeidspartnere og støttespillere som har gitt oss muligheten til å gjøre dette mulig. Uten deres støtte ville ikke denne fantstillingen til en tiske reisen vært mulig.


Springbrett for ungdom er et sted hvor ungdommene kan utfolde seg på sine egne premisser, bruker sine ressurser, og utvikle seg til morgendagens helter. Takk til alle de utrolige ungdommene som har gitt alt, og til alle som har vært med på gå gjøre denne forestillingen til en uforglemmelig opplevelse.


Vi er stolte at dere! Takk for at dere er en del av denne viktige reisen.


 

 
 
 

Siste innlegg

Se alle
Soundcamp 10-12 april på Tunepark

Tre dager. Masse talent. Enda mer energi. Fra 10.–12. april samlet vi en gjeng kreative ungdommer til Sound Camp – et låtskriverkurs i regi av Springbrett for ungdom. Og for en helg det ble! Her fikk

 
 
 
Seiling med Fjordfun

Hvis noen lurte: ja vi er offisielt blitt sjøfolk nå! En helt fantastisk ettermiddag med Anita, Fjordfun og den herlige gjengen i Springbrett for ungdom - vi dro ut på bøljan blå som ekte kapteiner (e

 
 
 

Kommentarer


bottom of page